Ερμής Τρισμέγιστος: Περί μετεμψύχωσης








Με τον όρο μετενσάρκωση εννοείται η ιδέα ότι η ψυχή μετά τον θάνατο δεν πεθαίνει αλλά αναγεννάται σε νέο σώμα. Η ιδέα της μετενσάρκωσης είναι κυρίαρχη σε αρκετές θρησκείες κυρίως της Ινδίας, ενώ ήταν μέρος και της φιλοσοφίας του Πυθαγόρα.
Όσοι πιστεύουν στην μετενσάρκωση, θεωρούν ότι ένας άνθρωπος έχει ζήσει άπειρες προηγούμενες ζωές και θα ζήσει άλλες τόσες. Από θρησκείες πιστεύεται ότι όταν ένας άνθρωπος πεθαίνει, εκτός από την μετενσάρκωση του σε άνθρωπο, υπάρχει περίπτωση να αναγεννηθεί σαν ζώο, έντομο ή ακόμα και φυτό, ανάλογα με τις πράξεις που διέπραξε στην ζωή του. Η ιδέα της μετενσάρκωσης αναφέρεται στο αρχαίο ινδικό βιβλίο Μπαγκαβάτ Γκίτα.




Απόσπασμα διαλόγου μεταξύ Ίσιδος και του υιού της Ώρου όπως περιγράφεται μέσα στο βιβλίο ''Λόγος της Ίσιδος στον Ώρο'' , ένα βιβλίο που αποδίδεται στον Ερμή Τρισμέγιστο.


( Περί μετεμψυχώσεως)

§1. Τις ανάμεσα Γης και ουρανού εκτάσεις που αναφέραμε οι πρόγονοί μας τις ονόμαζαν ζώνες ή στερέωμα ή πτυχές. 

Σ'αυτες τις περιοχές διαμένουν οι αποσωματοποιηθείσες ψυχές και οι μη ενσωματωθείσες ποτέ. Κι όλες αυτές οι ψυχές έχουν θέσεις σε χώρες ανάλογες με την αξία τους. Και οι μεν θεϊκές και βασιλικές έχουν θέσεις υπεράνω όλων των ψυχών, οι χαμερπείς τις κατώτερες και οι μέσης αξίας έχουν θέσεις στη κοινωνία των ψυχών. 

§2. Από κείνα τα ύψη των αξιών ψυχών στέλνονται οι ψυχές για να άρχουν κι όταν αφήνουν το σώμα τους στο οποίο θα έχουν ενσαρκωθεί στη γη ανεβαίνουν και πάλι στις πρώτες τους υψηλές ουράνιες χώρες και ανάλογα με τη δράση τους στη γη ανεβαίνουν και σε ανώτερες Ζώνες ζωής. Απεναντίας αν καμιά από τις άξιες ψυχές που ενσαρκώθηκαν στη γη ξεπέσουν ηθικά, παραβαίνοντας τους θείους νόμους, εξορίζονται στις κάτω χώρες που είναι όλες οι κατώτερες ψυχές... 


§3. Στην ανώτερη Ζώνη ψυχικής ζωής είναι οι δορυφόροι των Θεών (οι υπηρέτες) , ο ψυχο-ταμίας (ο διευθυντής της Ζώνης), και ο ψυχοπομπός. Ο ψυχοπομπός είναι ο αποστολέας κι ο διατάζων των ενσωματωμένων ψυχών. Κι ο μεν ψυχο-ταμίας, κρατά τις ψυχές, ο δε ψυχοπομπός προωθεί τις ψυχές από τη γη στους τόπους της αποστολής των σύμφωνα με τους Θείους νόμους... 

§4. Αυτή είναι η φύση των πραγμάτων αυτών που γίνονται στη η οποία είναι το αγγείο της γέννεσης ο σκηνοποιός...

Οι ψυχές ενσαρκώνονται στη γη για να χαλυβδώσουν τη μνήμη και την εμπειρία τους. Και η μεν μνήμη πρέπει να αποκτηθεί για να κρατήσει η φύσις τα έργα εκάστης ψυχής... η δε εμπειρία για να έχει κάθε ψυχή που κατεβαίνει από τη Ζώνη της στη γη γνώση των γενομένων και φαινομένων και να κριθεί για τις πράξεις της.... 

Και των μεν οξέων ψυχών οξέα γίνονται και τα σώματα στα οποία ενσαρκώνονται,οι βραδείες αποκτούν βραδεία σώματα, οι νωθρές νωθρά, οι δυνατές δυνατά, οι δόλιες δόλια κ.λ.π.

§5. Γι'αυτό η φύση δεν εκόσμησε άσκοπα τα πτηνά με φτερά, τα λογικά όντα με ακριβείς αισθήσεις, τα τετράποδα με κέρατα και με νύχια και οπλές, τα ερπετά με ευκίνητο μαλακό σώμα, χαράκωσε τα στόματα των πουλιών που τραγουδούν.... 







πηγές: 
"ΕΡΜΗΣ Ο ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟΣ ο ιδρυτής της θρησκείας του μονοθεισμου 9.000 π.Χ."
ΠΑΝΤΕΛΗ Κ.ΙΩΑΝΝΙΔΗ ιστορικού συγγραφέως εκδόσεις ΔΙΟΝ