Πλοία που εξαφανίστηκαν μαζί με το πλήρωμα χωρίς κανένα ίχνος








Mary Celeste
Από τις πιο γνωστές ιστορίες πλοίων φαντασμάτων είναι ίσως η ιστορία του Mary Celeste, που ήταν ένα μπριγκαντίνι μήκους 31 μέτρων. Στις 4 Δεκεμβρίου του 1872 το μπάρκο Dei Gratia το είδε να πλέει με όλα του τα πανιά απλωμένα προς τα στενά του Γιβραλτάρ. 

Το παρατηρούσαν επί δύο ώρες, ώσπου κατάλαβαν ότι έπλεε ακυβέρνητο. Ανεβαίνοντας πάνω στο μπριγκαντίνι, διαπίστωσαν ότι το πλοίο βρισκόταν γενικά σε καλή κατάσταση. Όμως οι καταπακτές ήταν ανοικτές, το ρολόι δε λειτουργούσε, η πυξίδα ήταν κατεστραμμένη και είχαν εξαφανιστεί ο εξάντας και το ναυτικό χρονόμετρο. Η μοναδική σωστική λέμβος ήταν άφαντη. Όμως κανείς από τους δέκα επιβαίνοντες (επτά ναυτικοί, ο καπετάνιος Μπριγκς, η σύζυγός του και η δίχρονη κόρη τους) δε βρέθηκαν ποτέ. Κατά περίεργο τρόπο, τον επόμενο χρόνο κάποιοι Ισπανοί ψαράδες περισυνέλεξαν δύο σχεδίες: τη μία με τέσσερα σώματα και την άλλη με ένα και με την αμερικανική σημαία. Επρόκειτο για επιζήσαντες από το Mary Celeste; Κανείς δε θα μάθει ποτέ. Τα σώματα θάφτηκαν σε έναν ομαδικό τάφο χωρίς να αναγνωριστούν.
Πολλές είναι οι εκδοχές γύρω από αυτό το πλοίο-φάντασμα, όμως η μυστηριώδης εξαφάνιση φαίνεται ότι είχε να κάνει με το επικίνδυνο φορτίο που μετέφερε. Όπως διαπιστώθηκε, 9 από τα 1.701 βαρέλια οινόπνευμα που μετέφερε ήταν άδεια. Πιθανόν οι ατμοί, που προκλήθηκαν όταν το περιεχόμενο των βαρελιών χύθηκε εξαιτίας της κακοκαιρίας, να απλώθηκαν προς τα έξω τρομάζοντας το πλήρωμα. Φοβούμενος ότι το πλοίο μπορεί να ανατιναχθεί, ο καπετάνιος, που δεν είχε εμπειρία από φορτία αυτού του είδους, διέταξε την εγκατάλειψη του πλοίου. Το πιθανότερο είναι να απομακρύνθηκαν όσο το δυνατό περισσότερο, κρατώντας όμως τη σωστική λέμβο δεμένη με το πλοίο. Για κακή τους τύχη, όπως αναφέρουν και οι παρατηρήσεις του καιρού εκείνων των ημερών, σηκώθηκε καταιγίδα με βροχή. Το σκοινί μπορεί να κόπηκε και η σωστική λέμβος να βρέθηκε ακυβέρνητη. Χωρίς νερό, χωρίς τροφή, σπρωγμένοι μακριά από τις Αζόρες, δεν είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς το τέλος τους.


USS Cyclops
Το Cyclops είναι πιθανότατα η πιο γνωστή εξαφάνιση πλοίου των αρχών του 20ου αιώνα. Είχε εξαφανιστεί κάποια στιγμή μετά τις 4 Μαρτίου του 1918 με 309 άνδρες πάνω στο πλοίο. Παραμένει η μεγαλύτερη απώλεια της ζωής στην ιστορία του Αμερικανικού Ναυτικού, που δεν έχει σχέση με μάχη, αν και κάποιου είδους προδοσία μπορεί να έχει παίξει ρόλο.
Έρευνες από το Γραφείο Πληροφοριών του Ναυτικού αποκάλυψαν ότι ο πλοίαρχος του πλοίου, ο καπετάνιος Worley ήταν στην πραγματικότητα ο γερμανικής καταγωγής Γιόχαν Φρέντερικ Wichmann. Η πιο σοβαρή κατηγορία εναντίον του Worley ήταν ότι ήταν φιλογερμανός σε καιρό πολέμου και ενδεχομένως να έχει συνωμοτήσει με τον εχθρό για να του παραδώσει το πλοίο.
Μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο τα γερμανικά αρχεία ελέγχθηκαν για ανακαλυφθεί η αληθινή μοίρα του Cyclops, είτε είχε να κάνει με τον Worley είτε με μια επίθεση υποβρυχίου, αλλά τίποτα δεν βρέθηκε ποτέ.


SS Marine Sulphur Queen
Το SS Marine Sulphur Queen ήταν αρχικά ένα Τ2 τάνκερ που είχε μετασχηματιστεί με σκοπό τη μεταφορά τετηγμένου θείου. Εξαφανίστηκε στ’ ανοιχτά της Φλόριντα παίρνοντας μαζί του τις ζωές των 39 μελών του πληρώματος. Το γεγονός αυτό θα οδηγήσει σε μια μακρά δικαστική διαμάχη μεταξύ του ιδιοκτήτη του πλοίου και τις οικογένειες των αγνοουμένων ανδρών.
Το τελευταίο ταξίδι του πλοίου ξεκίνησε στις 2 του Φλεβάρη του 1963 από το Beaumont του Τέξας, με φορτίο θείου βάρους 15.260 τόνων. Το πλοίο καθ’ αυτό ήταν 7.240 grt. Δύο ημέρες αργότερα, καθώς έφτανε στη Φλόριντα, έστειλε ένα κανονικό μήνυμα μέσω του ασυρμάτου δίνοντας τη θέση του πλοίου. Όμως στις 6 Φεβρουαρίου δεν υπήρξε κανένα νέο από το Sulphur Queen και κηρήχθηκε αγνοούμενο. Μετά από 19 ημέρες αναζήτησης, το μόνο που είχε απομείνει ήταν μερικά σωσίβια και συντρίμμια, αλλά κανένα ίχνος του πλοίου ή των 39 ανδρών.
Στην έρευνα του Λιμενικού Σώματος διαπιστώθηκε ότι το πλοίο δεν θα έπρεπε ποτέ να έχει αποπλεύσει, καθώς κρίθηκε μη ασφαλές και μη αξιόπλοο. Η τελική έκθεση υποθέτει 4 αιτίες για το συμβάν, που έχουν όλες ως αιτία τον κακό σχεδιασμό και συντήρηση του πλοίου.








Witchcraft
Ο Dan Burack και ο Πατήρ Patrick Horgan άφησαν τη μαρίνα του Μαϊάμι πλέοντας με το μήκους 7 μέτρων γιοτ του Burack που ονομάζεται Witchcraft, το βράδυ τις 22 Δεκέμβρη 1967 με σκοπό να απολαύσουν την εντυπωσιακή θέα των Χριστουγεννιάτικων φώτων του Μαϊάμι. Οι δύο κύριοι σταμάτησαν κοντά στο Σημαντήρας #7 – λιγότερο από ένα μίλι από την ακτή, όταν χτύπησαν κάτι κάτω από το πλοίο. Χωρίς πανικό, ο Burack κάλεσε το Λιμενικό Σώμα για να τους ενημερώσει ότι θα χρειαστεί ένα ρυμουλκό για να επιστρέψει στην μαρίνα. Ο Burack είχε κάθε λόγο να είναι ήρεμος. Το πλοίο του ήταν «αβύθιστο», εννοώντας ότι μέρος του κύτους κατασκευάστηκε για να παραμένει πάνω από το νερό συν του ότι είχε πολλά σωστικά εργαλεία στο πλοίο. Το λιμενικό απάντησε αμέσως, αλλά μέσα σε 19 λεπτά από την κλήση έως την άφιξή του στο σημείο, το πλοίο και οι επιβάτες του είχαν εξαφανιστεί. Το Λιμενικό Σώμα επέκτεινε την αναζήτηση κατά 1.200 τετραγωνικά μίλια εκείνο το βράδυ. Έφτασαν μέχρι και βορειότερα του Ρεύματος του Κόλπου σε περίπτωση που το πλοίο είχε παρασυρθεί από μια σύντομη καταιγίδα.
Σε έξι ημέρες έρευνας καλύφθηκαν πάνω από 24.500 τετραγωνικά μίλια, αλλά δεν βρέθηκε το παραμικρό ίχνος ή ένδειξη για την τύχη του Witchcraft ή των δύο ανδρών.
Καμιά εξήγηση δεν δόθηκε ποτέ για την ξαφνική εξαφάνιση του γιοτ. Δεν υπήρξε κανένα αποδεικτικό στοιχείο ότι το πλοίο βυθίστηκε κάποια στιγμή. Το μόνο που μπορούμε να υποθέσουμε είναι ότι το Witchcraft χάθηκε τόσο αναπάντεχα που ο Burack δεν είχε καν το χρόνο να ρίξει μια φωτοβολίδα που είχε στο πλοίο.

Intrepid
Τον Οκτώβριο του 1996, 16 άνθρωποι κηρύχθηκαν αγνοούμενοι μετά την είδηση ότι εγκατέλειψαν το βυθιζόμενο γιοτ τους, Intrepid, στο Φορτ Πιρς της Φλόριντα. Οι επιβάτες του μήκους 20 μέτρων γιότ έστειλαν μια κλήση κινδύνου (MAYDAY) λέγοντας ότι το πλοίο βυθιζόταν και ότι όλοι οι επιβαίνοντες διέφευγαν πάνω σε μια σωστική λέμβο. Η ακτοφυλακή ανέφερε ότι οι καιρικές συνθήκες στην περιοχή ήταν άσχημες με τα κύματα να φτάνουν μέχρι και 3-4 μέτρα ύψος. Τέσσερα αεροσκάφη έψαξαν όλη τη νύχτα και το πρωί για τη σωστική λέμβο. Μετά από αναζήτηση 6.000 τετραγωνικών μίλιων, η επιχείρηση ανακλήθηκε. Το Intrepid και οι 16 επιβάτες του δεν βρέθηκαν ποτέ.


πηγές: