Μάχη με άγνωστα αντικείμενα στην Γαλλία του 1608 μ.Χ και οι μυστηριώδεις αναγεννησιακοί πίνακες



Τον Αύγουστο του 1608, οι άνθρωποι της νότιας Γαλλίας, από τη Μασσαλία μέχρι και τη Γένοβα, βίωσαν μία απίστευτη εμπειρία, όπως αναφέρεται σε ένα χρονικό με τίτλο, «Discours des terribles et espouvantables signes apparus sur la mer Gennes.»


Στον ουρανό πάνω από το Martigues μια εναέρια μάχη έλαβε χώρα η οποία και άφησε μια μυρωδιά από νιτρικό κάλιο (πυρίτιδα). Οι κάτοικοι της Νίκαιας είδαν τρία περίεργα φωτεινά αντικείμενα που κινούνται με μεγάλη ταχύτητα πάνω από την πόλη. Τα σκάφη σταμάτησαν κοντά σε ένα φρούριο, ενώ στη συνέχεια χαμήλωσαν κοντά στην επιφάνεια της θάλασσας προκαλώντας το νερό να βράσει και να απελευθερώσει έναν ατμό κοκκινωπού χρώματος.


Προς έκπληξη των θεατών, δύο ανθρωποειδή όντα με μεγάλα κεφάλια και μεγάλα φωτεινά μάτια, ντυμένα με κόκκινα κουστούμια, και κοκκινωπές κλίμακες συνδεδεμένες με τα σκάφη τους με σωλήνες, πέρασαν αρκετές ώρες εκτελώντας κάποια περίεργη εργασία. Οι στρατιώτες του φρουρίου πραγματοποίησαν περισσότερα από οκτακόσια χτυπήματα με τα κανόνια τους για να εκδιώξουν τους εισβολείς, χωρίς να καταφέρουν να προκαλέσουν έστω και ένα βαθούλωμα στην επιφάνεια των αντικειμένων.

Η ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΛΕΓΟΜΕΝΩΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΣΕ ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ (14ος-17ος ΑΙΩΝ.), ΟΠΟΥ ΕΝΤΟΠΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΡΚΕΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΔΙΣΚΟΕΙΔΗΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ


Ένας Ολλανδός καλλιτέχνης εν ονόματι, AERT De Gelder ζωγράφισε αυτόν τον πίνακα, όπου απεικονίζεται η Βάπτιση του Χριστού. Κατασκευασμένη το 1710, αυτή η εικόνα απεικονίζει μια τελετή βάπτισης με μια περίεργη τροπή. Όταν απομυθοποιήσει κάποιος αυτή την εικόνα, θα πεί ότι ο κύκλος στον ουρανό δεν είναι τίποτα περισσότερο από την εκπροσώπηση από τις γραφές ότι «Το φως του Χριστού κατεβαίνει σαν περιστέρι από τον ουρανό».

Ο Ευαγγελισμός του Carlo Crivelli (1486). Λεπτομέρειες αυτού του αριστοτεχνήματος συχνά ερμηνεύονται ως ΑΤΙΑ που εκπέμπει δεσμίδα φωτός, μέσα στο οποίο εμφανίζεται κάποιο ακόμα εξωγήινο αντικείμενο. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων η λεπτομέρεια του πίνακα που προβάλλεται είναι θολή, αλλά σε καλή ανάλυση γίνεται αμέσως αντιληπτό πως πρόκειται ξεκάθαρα για σύννεφο που διαπερνάται από ηλιακτίδα, ενώ το “πλάσμα” που εμφανίζεται δεν είναι άλλο από περιστέρι – γνωστό σύμβολο του Άγιου Πνεύματος. Το στρογγυλό, φωτεινό σημείο στον ουρανό απεικονίζει απλά την φυσική αντανάκλαση του φωτός επάνω στα σύννεφα – λεπτομέρεια που σε πάρα πολλούς θρησκευτικούς πίνακες παραπέμπει στη Θεία παρουσία και ουδεμία σχέση έχει με ΑΤΙΑ.



Γι’αυτό η μεσαιωνική και Αναγεννησιακή τέχνη συχνά κρύβει πλήθος αναφορών, ή και μια ολόκληρη αφήγηση που αποκαλύπτεται μόνο σε όσους μπορούν να την αποκωδικοποιήσουν. Στις μέρες μας τα έργα αυτά αποτελούν αινιγματικά κατάλοιπα άλλων εποχών, και αν η γλώσσα τους έχει σχεδόν ξεχαστεί, αυτό δεν μειώνει την αξία και το μυστήριο που τα περιβάλλει. Ωστόσο, σε προσπάθειες ερμηνείας των κρυφών τους μηνυμάτων, υπάρχει τεράστια διαφορά μεταξύ του προσωπικού στοχασμού επάνω σε ένα έργο, και στη διάδοση εξωπραγματικών ισχυρισμών.


Ο λόγος για την ευφάνταστη θεωρία του αρχαιολόγου Roberto Volterri που έκανε σάλο στο διαδίκτυο πριν από λίγα χρόνια, ισχυριζόμενος ότι αρκετοί πίνακες της Αναγέννησης κρύβουν ακράδαντες αποδείξεις για την εμφάνιση ΑΤΙΑ εδώ κι αιώνες. Σχεδόν όλοι οι πίνακες που αναφέρουν οι οπαδοί της θεωρίας, είναι θρησκευτικού χαρακτήρα και χρονολογούνται από τον 15ο και 16ο αιώνα, εποχή ωστόσο, που η Καθολική Εκκλησία είχε τον πρώτο λόγο στο περιεχόμενο τέτοιου είδους έργων. Σύμφωνα πάντα με τους φιλότεχνους αναζητητές των ΑΤΙΑ, τα “ύποπτα” αντικείμενα έχουν μασκαρευτεί εντέχνως ως σύννεφα, σκιές, ή άλλα, “αθώα” αντικείμενα ώστε να γλιτώσουν από το αυστηρό βλέμμα της Ιεράς Εξέτασης. Όμως, υπάρχουν αρκετά επιχειρήματα που αντιτίθενται σε τέτοιου είδους ισχυρισμούς όπως θα δούμε στη συνέχεια.


Γιατί ο ζωγράφος περιλαμβάνει αυτό το αντικείμενο στον ουρανό; Αυτό είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα έργα ζωγραφικής, που ονομάζεται ''Η Μαντόνα με τον Άγιο Giovannino''. Είναι ένας πίνακας από τον 15ο αιώνα από τον DomenicoGhirlandaio. Ήταν ένας Ιταλός ζωγράφος της Αναγέννησης από τη Φλωρεντία, που κατείχε ένα εργαστήριο όπου μαθήτευσε ο περίφημος Μιχαήλ Άγγελος. Ποιος είναι ο σκοπός της προσθήκης αυτού του….πράγματος στον ουρανό; Δεν είναι ο ήλιος, δεν είναι ένα σύννεφο ή κάτι τέτοιο – τι είναι αυτό ?! Υπάρχει ένας άνθρωπος στο παρασκήνιο ο οποίος κοιτάει περίεργα αυτό το αντικείμενο στον ουρανό και φαίνεται να μην έχει καμία απολύτως σχέση με τα όλο θέμα του πίνακα.